[:PUBLISH.TXT:]

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplaner og online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplaner og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal har høy intensitet og du blir utforderet på trinn og koordinasjon.

Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner, gjerne inspirert av dans. Passer for deg som liker danseinspirert trening.

Hvite timer:

Dette er trening for kropp og sjel. Styrker holdning, balanse og stabilitet sammen med dyp muskulatur i mage, rygg og bekkenbunn. Vi fokuserer også på pust, avspenning og avslapping.

Oransje timer:

Senior



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. 

Røde timer:

Enkel og hard kondisjontrening. Høy til svært høy intensitet. 

Oransje timer:

Senior



Sal: Timebeskrivelser

Gule timer:

Styrke 30: En utfordring som passer like godt for alle. Her er fokus styrke og stabilitet, men hva slag øvelser som velges for å oppnå dette målet vil variere. Vi er opptatt av teknikk når vi trener styrke; her er en gyllen mulighet til å trene styrke i trygge omgivelser. OBS! Møt oppvarmet.

Puls 45: Kondisjonstrening med enkel trinn. Fokus er å få opp pulsen. Denne timen kjenner du kanskje også under navnet aerobic. Du velger selv om du vil hoppe eller la det vær. Timen lar seg fint kombinere med timer som styrke 30, sirkel 30 og annen styrketrening.

Stram opp 30: Gjør det enkelt, med hele kroppen i fokus. Denne timen passer for deg som kan styrketrening fra før. Timen gjennomføres med stang, vektskiver og egenvekt. Timen avsluttes med streching.Møt oppvarmet.

Step&Sterk: Denne timen er todelt; Du får kondisjonstrening og styrketrening i en samlet pakke - men likevel tid nok til å bli kjent med stepkassa og de artige trinnkombinasjonene du får servert. Målet er at du skal jobbe med kondisjonen din og samtidig få utfordret koordinasjonen din noe. Timen avsluttes med styrketrening for hele kroppen.

Apparatsirkel 30:
Her får du trent hele kroppen med vekter. Belastningen tilpasses hver enkelt, og du får veiledning i utførelse av øvelsene og innstilling av apparatene. Dette er effektiv og trygg styrketrening.

 


Blå timer:

Step/Styrke 55: Tøff intervall time med kondisjonstrening på step eller på gulv, kombinert med styrkeøvelser rettet mot store muskelgrupper. Timen inneholder enkle trinnkombinasjoner og skal gi kondisjonsmessig utbytte og økt styrke.

Puls/Styrke 55: Her trener vi kondisjon og styrke om hverandre i intervaller på gulvet. Det kan være noe hopp, men du får alternativer hvis du ikke ønsker å hoppe.

PulsMIX 55: Denne timen er for deg som liker variasjon. Her får du ulike gruppetreningskonsepter i samme time. Instruktøren bruker musikken som verktøy, du blir garantert svett og glad. Blå time med ett snev av grønt.

Mølle intervall 45: Intervalltrening på tredemølle. Få utfordret kondisjonen på vår løpetime! 

Fullpakke 55: Fullpakke er timen for deg som ønsker å få trent hele kroppen i én økt. timen er lagt opp som sirkeltrening, med øvelser som du enkelt kan tilpasse ditt eget nivå. Hovedfokuset er styrketrening med innslag av øvelser hvor du får opp pulsen. Timen er trinnFRI.

Hvite timer:

Pilates 55: Vi har fokus på styrke, hovedsakelig kjernemusklatur men resten av kroppen får også jobbet. Stabilitet og bevegelighet står også i fokus sammen med holdningstrening. Trenes med rolige og kontrollerte dynamiske bevegelser som styres av din pulsrytme.

YOGA 55: Styrker kjernemusklaturen ved hjelp av kontrollerte øvelser. Holder hver posisjon over noe tid, både for styrke og bevegelighet. Pust og indre ro er i fokus.

Grønne timer:

Come&Dance 45: Her prøver vi ut ulike dansefomer som bl.a jazzdans og latino. Fokus er rytme og danseglede! Vi utfordrer koordinasjonen med lengre trinnkombinasjoner.



Sykkel: Timebeskrivelser

Gule timer:

Sykkel 45:- Passer for alle, men er spesielt rettet mot de som trener med pulsklokke. Instruktøren veileder deg underveis, forklarer de ulike treningssonene, og hjelper deg å trene riktig.

Sykkel 30: Time som passer for folk flest i moderat tempo.

Blå timer:

Sykkel 30/45/55: Kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder. Timen passer best for deg som har trent litt før, men instruktøren gir deg alltid valgmuligheter underveis i timen. Godt for deg og hjertet ditt!

Sykkel 55 (søndag): Rullering av instruktør. Programmene vil variere, en spennende avslutning på helgen :-)

Røde timer:

Sykkel 55: Effektiv og høyintensiv intervalltime med sykkelen som verktøy.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Notodden
Semsveien 40 A
3636 Notodden
Tlf. 35025010
E-post notodden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern