Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplaner og online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplaner og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal har høy intensitet og du blir utforderet på trinn og koordinasjon.

Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner, gjerne inspirert av dans. Passer for deg som liker danseinspirert trening.

Hvite timer:

Dette er trening for kropp og sjel. Styrker holdning, balanse og stabilitet sammen med dyp muskulatur i mage, rygg og bekkenbunn. Vi fokuserer også på pust, avspenning og avslapping.

Oransje timer:

Senior



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. 

Røde timer:

Enkel og hard kondisjontrening. Høy til svært høy intensitet. 

Oransje timer:

Senior



Sal: Timebeskrivelser

Gule timer:

Styrke 30/Sirkel 30*: En utfordring som passer like godt for alle. Her er fokus styrke og stabilitet, men hva slag øvelser som velges for å oppnå dette målet vil variere. Vi er opptatt av teknikk når vi trener styrke; her er en gyllen mulighet til å trene styrke i trygge omgivelser. OBS! Møt oppvarmet.

Skillmill/Omnia 30*: Styrketrening er sunt for kroppen! Du får trent styrke og kondisjon i en skjønn forening. Intervallene er korte og timen har en svett-i-panna-garanti! Våre skillmill's kan brukes til både styrke og kondisjon, og Omnia-sirkel har uendelig med muligheter. Felles for alle er at vi jobber med øvelser som varierer etter sirkeltreningsprinsippet- mens du får en kyndig veiledning og ikke minst, motivasjon fra våre erfarne instruktører. Nybegynner eller rutinert; her er det mulig for alle å utfordre seg selv. OBS! Møt oppvarmet.

Puls 45: Kondisjonstrening med enkel trinn. Fokus eer å få opp pilsen. Denne timen kjenner du kanskje også under navnet aerobic. Du velger selv om du vil hoppe eller la det vær. Timen lar seg fint kombinere med timer som styrke 30, sirkel 30 og annen styrketrening.

Heltrent 45: Kondisjon, styrke, balanse og bevegelighet. I Heltrent trener vi ALT! Bruk av utstyr som utfordrer og sammensettning av ulike typer treningsformer gjør at du vil oppleve økt mental- og fysisk styrke, økt kroppskontroll og større utholdenhet. Sjansen for at konkurranseinnstinktet våkner er også tilstede. Heltrent er så gøy at du glemmer hvor nyttig det er!

Sterk Overkropp 30: Styrketrening med fokus på overkropp. Timen er intervallbasert hvor vi jobber etter tid og ikke repitisjoner. Øvelser med egen kropssvekt og enkelt tilleggsutstyr. Tilpasses enkelt til eget nivå. Møt oppvarmet.

MRL 30: (mage, rumpe, lår) Styrketrening hvor kjerne-sete- og lårmusklatur er i fokus. vi jobber i hovedsak med egen kroppsvekt og med en god blanding av kjente, kjære og alternative øvelser.Timen passer perfekt etter timen Sterk Overkropp eller som en finisher etter din egen styrkeøkt. Møt oppvarmet.

Stram&Sterk: Gjør det enkelt, med hele kroppen i fokus. Denne timen passer for deg som kan styrketrening fra før. Timen gjennomføres med stang, vektskiver og egenvekt. Timen avsluttes med streching.Møt oppvarmet.

Step&Sterk: Denne timen er todelt; Du får kondisjonstrening og styrketrening i en samlet pakke - men likevel tid nok til å bli kjent med stepkassa og de artige trinnkombinasjonene du får servert. Målet er at du skal jobbe med kondisjonen din og samtidig få utfordret koordinasjonen din noe. Timen avsluttes med styrketrening for hele kroppen.

Blå timer:

Step/Styrke55: Tøff intervall time med kondisjonstrening på step, kombinert med styrkeøvelser rettet mot store muskelgrupper. Timen inneholder enkle trinnkombinasjoner og skal gi kondisjonsmessig utbytte og økt styrke.

Puls/Styrke 55: Her trener vi kondisjon og styrke om hverandre i intervaller på gulvet. Det kan være noe hopp, men du får alternativer hvis du ikke ønsker å hoppe.

PulsMIX 55: Denne timen er for deg som liker variasjon. Her får du ulike gruppetreningskonsepter i samme time. Instruktøren bruker musikken som verktøy, du blir garantert svett og glad. Blå time med ett snev av grønt.

Løping 45:

SOMA MOVE® 45: Bli med på en annerledes treningsform. I Soma Move jobber du med kroppen som eneste verktøy og timen foregår barbent på yogamatte. Timen består av en uavbrutt serie med bevegelsesmønster som utfordrer både kondisjon, koordinasjon, bevegelighet, balanse, spenst, stabilitet og styrke - alt i en helhetlig treningsform. Flyt og kraft er sterke nøkkelord på denne timen!

Oransje timer :

Sirkel Senior 30: Denne timen er hovedsaklig for deg over 60. Fokus på funksjonelle styrkeøvelser og bevegelighet. Alle tilpasser til sitt eget nivå.

Hvite timer:

Pilates 55: Vi har fokus på styrke, hovedsakelig kjernemusklatur men resten av kroppen får også jobbet. Stabilitet og bevegelighet står også i fokus sammen med holdningstrening. Trenes med rolige og kontrollerte dynamiske bevegelser som styres av din pulsrytme.

YOGA 55: Styrker kjernemusklaturen ved hjelp av kontrollerte øvelser. Holder hver posisjon over noe tid, både for styrke og bevegelighet. Pust og indre ro er i fokus.

Grønne timer:

Come&Dance 45: Her prøver vi ut ulike dansefomer som bl.a jazzdans og latino. Fokus er rytme og danseglede! Vi utfordrer koordinasjonen med lengre trinnkombinasjoner.



Sykkel: Timebeskrivelser

Gule timer:

Sykkel PULS 45:- Passer for alle, men er spesielt rettet mot de som trener med pulsklokke. Instruktøren veileder deg underveis, forklarer de ulike treningssonene, og hjelper deg å trene riktig.

Sykkel AKTIV 45: Sykkeltime med 2-3 lengre arbeidsperioder. Vi benytter fengende musikk for å gi deg en god sykkelopplevelse. Du trenger ikke ha erfaring fra sykkelsetet for å få utbytte og mestring på denne timen.

Sykkel 30: Time som passer for folk flest i moderat tempo.

Oransje timer:

Sykkel SENIOR - Spesialtilpasset sykkeltime for godt voksene.

Blå timer:

Sykkel PULS 55: Denne timen er spesielt rettet mot de som trener med pulsklokke. Instruktøren veileder deg underveis, forklarer de ulike treningssonene, og hjelper deg å trene riktig.

Sykkel INTERVALL 45: Kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder. Sykkel Intervall gir rask og god effekt. Ved intervalltrening øker man hjertets slagvolum (mengde blod hjertet pumper ut per slag). Dette fører til økt minuttvolum (mengde blod pumpet ut per minutt), som igjen fører til mer oksygen i muskulaturen. Timen passer best for deg som har trent litt før, men instruktøren gir deg alltid valgmuligheter underveis i timen. Godt for deg og hjertet ditt!

Sykkel 45: Time som passer for folk flest i hvor intensitet og treningseffekt er stikkordene.

Sykkel 55 (søndag): Rullering av instruktør. Programmene vil variere, en spennende avsluttning på helgen :-)

Røde timer:

Sykkel AKTIV 55: Effektiv og høyintensiv intervalltime med sykkelen som verktøy.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Notodden
Semsveien 40 A
3636 Notodden
Tlf. 35025010
E-post notodden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern