Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplaner og online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplaner og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:
Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal er enkle og harde, og inneholder lite trinn. Disse timene passer for deg som har trent en stund.
Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner, gjerne inspirert av dans. Passer for deg som liker danseinspirert trening.

Svarte timer:

Høy intensitet og tøffe timer

Hvite timer:
Dette er trening for kropp og sjel. Styrker holdning, balanse og stabilitet sammen med dyp muskulatur i mage, rygg og bekkenbunn. Vi fokuserer også på pust, avspenning og avslapping.


Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal er enkle og harde, og inneholder lite trinn. Disse timene passer for deg som har trent en stund.

Svarte timer

Intervall



Sal: Timebeskrivelser

Gule timer:

Familiesirkel: Sirkeltrening er sunt for kroppen! Du får trenst styrke og kondisjon i skjønn forening. Intervallene er korte og timen har svett-i-panna-garanti! Det som skiller familie sirkelen fra Omnia/Skillmill sirkelen er at de mellom 10-14 år har mulighet for å være med sammen med en voksen. Vi bruker de samme apparatene men kommer til å bruke vekter eller gjøre øvelser som utfordrer kroppen mer en dens egen vekt. OBS: max to barn pr. voksen.

Styrke 30*: En utfordring som passer like godt for alle. Her er fokus styrke og stabilitet, men hva slag øvelser som velges for å oppnå dette målet vil variere. Vi er opptatt av teknikk når vi trener styrke; her er en gyllen mulighet til å trene styrke i trygge omgivelser. OBS! Møt oppvarmet.

Skillmill/Omnia 30*: Styrketrening er sunt for kroppen! Du får trent styrke og kondisjon i en skjønn forening. Intervallene er korte og timen har en svett-i-panna-garanti! Våre skillmill's kan brukes til både styrke og kondisjon, og Omnia-sirkel har uendelig med muligheter. Felles for alle er at vi jobber med øvelser som varierer etter sirkeltreningsprinsippet- mens du får en kyndig veiledning og ikke minst, motivasjon fra våre erfarne instruktører. Nybegynner eller rutinert; her er det mulig for alle å utfordre seg selv. OBS! Møt oppvarmet.

Step&Sterk 45: Denne timen er todelt; Du får kondisjonstrening og styrketrening i en samlet pakke - men likevel tid nok til å bli kjent med stepkassa og de artige trinnkombinasjonene du får servert. Målet er at du skal jobbe med kondisjonen din og samtidig få utfordret koordinasjonen din noe. Timen avsluttes med styrketrening for hele kroppen. Dette MÅ bli bra!

Puls 45: Kondisjonstrening med enkel trinn. Fokus eer å få opp pilsen. Denne timen kjenner du kanskje også under navnet aerobic. Du velger selv om du vil hoppe eller la det vær. Timen lar seg fint kombinere med timer som styrke 30, sirkel 30 og annen styrketrening.

Gymøkta 30: Styrke og kondisjon satt sammen i variert mix. Krydret med varierende intervaller. Dette er økt som passer for ALLE. Garantert trinn og koreografi-fritt! OBS! Kun 20 plasser.

Blå timer:

Corebar HIT™: 30 min ren kondisjonstime etter intervalltreningsprinsippene - kortere intervaller med høyere intensitet i hver pulstopp. Ut av komforsonen? Denne timen er intens, energisk og morsom!

Corebar mobility™: 30 min core, styrke og mobilitetstime med fokus på funksjonalitet og mobilitet.

Step/Styrke55: Tøff intervall time med kondisjonstrening på step, kombinert med styrkeøvelser rettet mot store muskelgrupper. Timen inneholder enkle trinnkombinasjoner og skal gi kondisjonsmessig utbytte og økt styrke.

Full Pakke 45: Full pakke er timen for deg som har dårlig tid og liker å kjenne at du lever. Kondisjon og styrkeintervaller avsluttes med en god uttøyingsdel. Timen er trinn og koordinasjonsfri.

Oransje timer :

Seniortrim: Denne timen er hovedsaklig for deg over 60, og skal være morsom trening ″for alle″. Fokus på funksjonelle styrkeøvelser og bevegelighet. Alle tilpasser til sitt eget nivå.


Svarte timer:

Corebar strong™: 30 min ren core og styrketime. Tøff men leken time som er designet for at du skal bli sterk fra innsiden og ut. Effektive øvelser som vil utfordre både styrke, mobilitet og spenst. Ingen trinn.

Hvite timer:

Pilates 55: Vi har fokus på styrke, hovedsakelig kjernemusklatur men resten av kroppen får også jobbet. Stabilitet og bevegelighet står også i fokus sammen med holdningstrening. Trenes med rolige og kontrollerte dynamiske bevegelser som styres av din pulsrytme.

Yoga 45: Styrker kjernemusklaturen ved hjelp av kontrollerte øvelser. Holder hver posisjon over noe lengre tid, både for styrke og stabilitet. Pust og indre ro er i fokus.

Grønne timer:

Come and Dance 55: Her prøver vi ut ulike dansefomer som bl.a jazzdans og latino. Fokus er rytme og danseglede! Vi utfordrer koordinasjonen med lengre trinnkombinasjoner.



Sykkel: Timebeskrivelser

Gule timer:

Sykkel 30/45: Kondisjonstime som passer for alle, nybegynnere som godt trente. Du styrer tempo og belastning, musikken og instruktøren hjelper deg på veien!

VismoX – sykkel: Passer for alle, men er spesielt rettet mot dem som ønsker å trene med pulsbelte. Registrer deg på Vismox.com og bruk pulsbelte på timen slik at du kan få tilbakemelding etter hver økt du gjennomfører. Veldig motiverende å følge timen som er satt opp av instruktør med pulsbelte. VismoX er et verktøy som gjør det lettere å forstå hvor du befinner deg i de forskjellige sonene, og hjelper deg med å trene riktig.

Blå timer:

Sykkel 30/45/55: Kondisjonstime for de som har trent litt tidligere. Lengre arbeidsintervaller og noe høyere intensitet enn GUL sykkeltime.

VismoX – sykkel: Passer for alle, men er spesielt rettet mot dem som ønsker å trene med pulsbelte. Registrer deg på Vismox.com og bruk pulsbelte på timen slik at du kan få tilbakemelding etter hver økt du gjennomfører. Veldig motiverende å følge timen som er satt opp av instruktør med pulsbelte. VismoX er et verktøy som gjør det lettere å forstå hvor du befinner deg i de forskjellige sonene, og hjelper deg med å trene riktig.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Notodden
Semsveien 40 A
3636 Notodden
Tlf. 35025010
E-post notodden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern