Timebeskrivelser

Velg en timeplan:

ikon sal

» Gå til timeplaner og online booking


ikon sykkel

» Gå til timeplaner og online booking



Sal: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. Blå timer i sal har høy intensitet og du blir utforderet på trinn og koordinasjon.

Grønne timer:

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner, gjerne inspirert av dans. Passer for deg som liker danseinspirert trening.

Hvite timer:

Dette er trening for kropp og sjel. Styrker holdning, balanse og stabilitet sammen med dyp muskulatur i mage, rygg og bekkenbunn. Vi fokuserer også på pust, avspenning og avslapping.

Oransje timer:

Senior



Sykkel: Nivåer og farger:

Gule timer:
Disse timene passer for alle. Nivået blir lagt opp til deg som er ny, men du som er mer erfarnen får utfordringer på veien.
Blå timer:

Intensitet og treningseffekt er stikkordene. 

Røde timer:

Enkel og hard kondisjontrening. Høy til svært høy intensitet. 

Oransje timer:

Senior



Sal: Timebeskrivelser

Gule timer:

Styrke 30/Sirkel 30*: En utfordring som passer like godt for alle. Her er fokus styrke og stabilitet, men hva slag øvelser som velges for å oppnå dette målet vil variere. Vi er opptatt av teknikk når vi trener styrke; her er en gyllen mulighet til å trene styrke i trygge omgivelser. OBS! Møt oppvarmet.

Skillmill/Omnia 30*: Styrketrening er sunt for kroppen! Du får trent styrke og kondisjon i en skjønn forening. Intervallene er korte og timen har en svett-i-panna-garanti! Våre skillmill's kan brukes til både styrke og kondisjon, og Omnia-sirkel har uendelig med muligheter. Felles for alle er at vi jobber med øvelser som varierer etter sirkeltreningsprinsippet- mens du får en kyndig veiledning og ikke minst, motivasjon fra våre erfarne instruktører. Nybegynner eller rutinert; her er det mulig for alle å utfordre seg selv. OBS! Møt oppvarmet.

Puls 45: Kondisjonstrening med enkel trinn. Fokus eer å få opp pilsen. Denne timen kjenner du kanskje også under navnet aerobic. Du velger selv om du vil hoppe eller la det vær. Timen lar seg fint kombinere med timer som styrke 30, sirkel 30 og annen styrketrening.

Gymøkta 30: Styrke og kondisjon satt sammen i en variert mix- med varierende intervaller. Denne økta passer for alle og er grantert trinn og koreografi-fritt!

Blå timer:

Step/Styrke55: Tøff intervall time med kondisjonstrening på step, kombinert med styrkeøvelser rettet mot store muskelgrupper. Timen inneholder enkle trinnkombinasjoner og skal gi kondisjonsmessig utbytte og økt styrke.

Step 30: Vi trener kondisjon med relativt enkle trinn på stepkasse med korte til middels lange kombinasjoner.

Puls/Styrke 55: Her trener vi kondisjon og styrke om hverandre i intervaller på gulvet. Det kan være noe hopp, men du får alternativer hvis du ikke ønsker å hoppe.

Aero-step 55: Her blir det en god mix for å få pulsen opp, sang for sang. Intruktøren bruker musikken som verktøy gjennom hele timen. Det blir fengende rytme og ernergisk musikk. Gjør deg klar for masse energi og treningsglede. Passer for alle som liker aerobic/puls, step og zumba. BLÅ + ett snev av grønn time.

EMOM 45: Every minute on the minute. Sirkeltrening der du jobber et minutt på hver øvelse. Når du er ferdig med et antall repitasjoner har du pause til neste minutt strarter. Gøy og slitsomt!

Full pakke 45: Full pakke er timen for deg som har dårlig tid og liker å kjenne at du lever. Kondisjon og styrkeintervaller avsluttes med en god uytøyingsdel. Timen er trinn og koordinasjonsfri.

Oransje timer :

Sirkel Senior 30: Denne timen er hovedsaklig for deg over 60. Fokus på funksjonelle styrkeøvelser og bevegelighet. Alle tilpasser til sitt eget nivå.

Sal Senior 45: En fin time med en god kobinasjon av styrke, balanse, kondisjon og bevegelighet for deg over 60.

Hvite timer:

Pilates 55: Vi har fokus på styrke, hovedsakelig kjernemusklatur men resten av kroppen får også jobbet. Stabilitet og bevegelighet står også i fokus sammen med holdningstrening. Trenes med rolige og kontrollerte dynamiske bevegelser som styres av din pulsrytme.

YOGA for alle 45: Styrker kjernemusklaturen ved hjelp av kontrollerte øvelser. Holder hver posisjon over noe tid, både for styrke og bevegelighet. Pust og indre ro er i fokus.

Mobilitet 30: Dette er bevegelighetstrening for alle, uavhengig av hvor ofte og hvor mye du trener og vil være et godt supplement til alle typer trening. 

5 gode grunner til at man bør trene mobilitet

  • Økt mobilitet kan gi deg bedre teknikk og utførelse i øvelser hvor god mobilitet er viktig. Eksempelvis knebøy og markløft. Desto bedre mobilitet, desto lettere vil enkelte øvelser bli. Dette gjør at styrke og prestasjon kan bli større prioriteringer
  • Ikke bare styrketrening, men også mange idretter stiller krav til og ser viktigheten av god mobilitet. 
  • Mange beskriver det som godt å føle seg mykere og samtidig ha større bevegelsesfrihet
  • Flere erfarer at de beveger seg bedre, har bedre koordinasjon og økt kroppsbeherskelse grunnet mobilitetstrening
  • Dynamisk mobilitetstrening involverer bevegelse og aktivitet, noe som gjør at totalen i løpet av uka øker. Det vil også bidra til økt sirkulasjon i kroppen.

La dette være starten på din vei mot bedre mobilitet!
(www.prehabtrening.no

Grå timer:

SOMA MOVE® 55: Bli med på en annerledes treningsform. I Soma Move jobber du med kroppen som eneste verktøy og timen foregår barbent på yogamatte. Timen består av en uavbrutt serie med bevegelsesmønster som utfordrer både kondisjon, koordinasjon, bevegelighet, balanse, spenst, stabilitet og styrke - alt i en helhetlig treningsform. Flyt og kraft er sterke nøkkelord på denne timen!

Grønne timer:

Lets Dance 55: Her prøver vi ut ulike dansefomer som bl.a jazzdans og latino. Fokus er rytme og danseglede! Vi utfordrer koordinasjonen med lengre trinnkombinasjoner.



Sykkel: Timebeskrivelser

Gule timer:

Sykkel PULS - Passer for alle, men er spesielt rettet mot de som trener med pulsklokke. Instruktøren veileder deg underveis, forklarer de ulike treningssonene, og hjelper deg å trene riktig.

Sykkel AKTIV - Sykkeltime med 2-3 lengre arbeidsperioder. Vi benytter fengende musikk for å gi deg en god sykkelopplevelse. Du trenger ikke ha erfaring fra sykkelsetet for å få utbytte og mestring på denne timen.

Oransje timer:

Sykkel SENIOR - Spesialtilpasset sykkeltime for godt voksene.

Blå timer:

Sykkel PULS - Denne timen er spesielt rettet mot de som trener med pulsklokke. Instruktøren veileder deg underveis, forklarer de ulike treningssonene, og hjelper deg å trene riktig.

Sykkel INTERVALL - Kondisjonstrening med systematiske arbeids- og hvileperioder. Sykkel Intervall gir rask og god effekt. Ved intervalltrening øker man hjertets slagvolum (mengde blod hjertet pumper ut per slag). Dette fører til økt minuttvolum (mengde blod pumpet ut per minutt), som igjen fører til mer oksygen i muskulaturen. Timen passer best for deg som har trent litt før, men instruktøren gir deg alltid valgmuligheter underveis i timen. Godt for deg og hjertet ditt!

Røde timer:

Sykkel INTERVALL - Effektiv og høyintensiv intervalltime med sykkelen som verktøy.


 
Stikk innom, vi hjelper deg i gang!

Spenst Notodden
Semsveien 40 A
3636 Notodden
Tlf. 35025010
E-post notodden@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon Personvern